středa 25. července 2012

Tescoviny.cz: Raid na falešné slevy


V lednu se obchodnímu řetězci Tesco (na Zličíně mimochodem opepřenému podnázvem Extra, a přitom je v něm větší kulové než kdy dřív) povedlo zprovoznit vlastní internetový obchod (itesco.cz), což spoustě lidí může ušetřit čas strávený mezi regály. Prostě jen naházíte skrze internet vybrané zboží do košíku, odkliknete adresu, zaplatíte dopravné (lidové kilečko) a statní junáci vám do pár hodin přivezou objednávku až do domu.

Tedy prý. Sám jsem takhle ještě nenakupoval, ale ohlasy jsou pozitivní. Obzvlášť co se týče dopravy, která je podle všeho rychlá, bezproblémová a při vyrovnávání účtů férová. Pokud skladníci přivezou špatné zboží, můžete ho na místě reklamovat a cena se vám odečte. Pokud vámi zvolené zboží nebylo k mání, přivezou vám pánové vhodnou alternativu, již samozřejmě lze bez skrupulí odmítnout, ale i tak potěší.

Celé to má jen jednu vadu - ceny. Tesco totiž sice označuje zboží s akčními cenami, nicméně věřte Tescu, že vás nechce natáhnout a záměrně neoznačuje zboží, které bylo před týdnem o deset korun levnější. Taková představa je asi stejně naivní jako ta, že David Rath nevěděl, že má v krabici místo Cabernetu nacpané Masaryky.

Teď už ale dilema důvěry řešit nemusíme. Díky nezávislé službě Tescoviny.cz, vytvořené čistě z legrace programátorem Českého rozhlasu Danielem Hrouzkem (mimo jiné bývalý šéfredaktor HDmag.cz a hrdý zakladatel serveru mojenožky.cz, zabývajícího se vším ohledně obuvy), máme možnost snadno zjistit, které akce jsou pochybné a do kterých se vyplatí skutečně jít.

V jednoduchém rozhraní webu lze mimo různorodých kategorií zboží narazit především na tři hlavní rubriky - zboží v akci, sporné akce a zlevněné zboží. Přičemž právě poslední kategorie zobrazuje zlevněné zboží, na které itesco.cz vůbec neupozorňuje. V jednotlivých profilech produktů si pak lze díky grafu snadno zkontrolovat pohyb cen a tím se definitivně rozhodnout, jestli si na daném matroši vyprázdnit peněženku.

Za necelé dva měsíce provozu se Tescovinám povedlo odhalit hned několik podivných slevových akcí a upozornit na desítky zajímavých snížení cen, čehož si ostatně všimlo již několik médií, které o sympatickém a přínosném projektu informovala poprvé už před pár týdny.

Teď tedy přišel čas zmínit je i tady. Některé finty s cenovkami už totiž nejsou jenom na pár facek, ale na nahlášení z klamavé reklamy. Takže SLEDOVAT!

Žádné komentáře:

Okomentovat