úterý 3. července 2012

MFFKV: Předthermalské sladkosti od Ivety F.


Jedno z prvních imaginárních šampaňských jsem před letošním festivalem otevřel nikoli kvůli filmu (i když Lawrence z Arábie měl k podobné oslavě docela blízko), nýbrž kvůli sladkostem. Iveta Fabešová, kterou většina zná díky úspěchu v kuchařské soutěži Na nože, totiž měsíc před festivalem sháněla nadšené pekaře, kteří by jí pomáhali s výrobou Francií šmrncnutých dezertů pro nonstop stánek Bageterie Boulevard, sídlící hned u Hotelu Thermal. Do pracovního zápřahu jsem se sice nehlásil, nicméně jsem věděl, že z pozice pouhého degustátora bude na co se těšit. A taky že ano!

Hned první den festivalu jsem skočil po fantasticky vyhlížejících pomerančových eclairs, jež mě - jako milovníka všeho s citrusovou příchutí - vyloženě nadchly. Těsto bylo jemné a hladce klouzající do krku. Náplň netrpěla přebytečným množstvím cukru. A kombinace pomerančové kůry a hořké čokolády na povrchu je nestárnoucí klasikou, která bude fungovat vždycky.

Lahodné eclairs

O to víc jsem se těšil na ochutnávky dalších produktů. Takže jakmile jsme dnes ráno s přáteli spěchali do Thermalu na ranní projekci (Melvillova vynikající Armáda stínů), po cestě jsme čapli jablkový koláč a tarte au citron. A jak asi tušíte, byla to zase ohromná pecka. Jablkový koláč byl totiž přesně takový, jak ho mám rád. Šťavnatý, jen lehce nasládlý a s těstem vyloženě povznášejícím. Citronový dortík, elegantně ozdobený opálenými vyšlehanými bílky, celý zážitek už jen podtrhl, když se korpus na jazyku vyloženě rozplýval a citronová náplň kyselostí jen lehce hladila patro.

Zkrátka a dobře, spěšné ranní snídaně mám letos asi vyřízené. A to mě ještě při troše štěstí čekají ochutnávky belgického a ořechového dortu, kokosek a mandlových tulies. Už teď mi žaludek stepuje radostí. Jestli mají u Bageterie mozek, nechají si pár cukrovinek upéct i do normálního provozu.

2 komentáře:

  1. Podle toho, co jsme četla, budou tyhle dobroty v nabídce od záři všude. Moc se těším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkně napsaný článek.Úplně obyčejné pochutiny jsou tady popsány přímo božsky!Jsme,ale v Čechách a tak by to chtělo,aby se to tady nehemžilo cizími názvy,ale zachovávali jsme si ryzost našeho češství!Vždyť máme být na co pyšní!Stále sem vnášíme,něco zahraničního,ale to "Ryze České" upadá!

    OdpovědětVymazat